Borging heeft natuurlijk alles te maken met het bewaken van je focus. Recentelijk las ik een artikel van Selma Foeken en dat ging over focus houden. En toen realiseerde ik mij dat dit natuurlijk een heel belangrijke borgingsmethode is en zelfs één die ik zelf elke 2 weken toe pas met mijn maatje.

Naar aanleiding van de implementatieacademie op het gebied van Internetmarketing heb ik een maatje over gehouden met wie ik 2 wekelijks een focussessie heb.

 

Doelgroep: Deelnemer

 

Uitwerking methode: 

Deze methode kan je uitvoeren via skype als je op afstand van elkaar werkt, maar dit kan natuurlijk ook prima op de werkplek zelf.

Wat je doet is:  

– samen doornemen wat je doel was. Dit herhalen werkt heel goed, zodat je telkens herinnert wordt aan wat je van plan was te gaan bereiken;

– bepalen wat je gaat doen om dat te bereiken, dus wat ga je doen;

– teruggeven wat je gedaan hebt;

– en dus ook wat je niet gedaan hebt en hoe je dit gaat corrigeren;

– uiteraard is het ook belangrijk om de successen te benoemen. Dit stimuleert enerom en zet vaak de ander aan het denken; ‘kan dit ook interessant voor mij zijn’;

– en het delen van je hulpvraag. Waar wil je nog bij geholpen worden en op welke manier?

 

Resultaat: 

Door dit te delen met elkaar houd je elkaar scherp. Het zorgt ervoor dat je zelf niet afdwaalt en terugvalt in je oude patroon of comfort zone.